Monday 13 March 2017

THE PROMISED LAND: DUIT RAKYAT JUGAK YANG KENA SAILANG!!!

Bismillahirrahmanirrahim.

" SIFIR 2 X 5"
  PETER SANDOKH JUGA
  YANG UNTUNG
"RAKYAT TETAP LOPONG"

Padat terang dan jelas apa yang dibentang oleh Rafizi Pandan tentang pembiayaian yang dibuat melalui dana rakyat untuk projek hotel dan projek LICC di Langkawi untuk Peter Sandokh.

Najib membenarkan Rm385 juta diguna mendapat hak 60% dalam pegangan untuk kedua projek tersebut namun bagi Peter Sandokh iaitu sahabat baik Najib pula beliau hanya membayar Rm 25 juta saja untuk 40% pegangan dalam projek projek itu.

Siapa pandai sapa terkena?

Nampak nya apa yang diutarakan oleh Rafizi Pandan amat baik dan tepat serta bertepatan dengan kehendak rakyat yang mahukan ketelusan dalam menggunakannya dana milik rakyat.

Mana otak Najib mahupun Pemandunya Idris Jala mahupun Perbendaharaan  dalam menimbang dan mengurus takbir Perakaunan dalam menentukan kebijaksanaan pelaburan .

Atau mereka ini sekadar menghabiskan duit rakyat??

Apa yang dibentangkan oleh Rafizi Pandan merupakan fakta dan sekali gus meletakkan pihak Kerajaaan terkedu dan tidak terjawap dengan dapatan dan yang diselidik oleh Rafizi.

Keborosan Najib dan kebodohan pentadbiran Kerajaan BN telah membuatkan hidup rakyat tertekan dan terkesan dengan segala kenaikan kos dan pengimbangan ekonomi untuk rakyat amat tidak setara dan menjuruskan rakyat kearah kemiskinan berpanjangan.

Menukar kerajaan pada PRU 14 bukan lagi perkara harus tetapi sebaliknya menjadi" WAJIB' adalah kewajipan bagi setiap rakyat'.

              Cahaya Al Majid

No comments:

Post a Comment