Tuesday 14 March 2017

THE PROMISED LAND: RUU JADI DAN PAS : NAJIB WAJIB DIROTAN 100 KALI

Bismillahirrahmanirrahim.

"WARTA KAN MENCURI DAN RASUAH JUGA    MESTI  DISEBAT 100 KALI.
   UMNO BERANI KE???

Tak habis dengan dengan cerita negara Islam dan hukum hudud acuan sendiri ,kini ajenda RUU pula cuba diperjuangkan oleh PAS atau Hj Hadi serta gerombolannya.

Keyakinan segelintir puak yang totok dengan PAS sangat beriya iya dengan apa yang di bawa olih Hj Hadi. Tetapi sejauh mana iltizam dan kesungguhan Hj Hadi dan PAS terhadap apa yang diperjuangkan hanya masa.bakal menentukan.

Singkap balik kes SRC International' yang menyalurkan RM40 juta keakaun Najib , tanpa pengetahuan Najib konon ceritanya, tetapi adakah Hj Hadi berani untuk menjatuhkan hukum terhadap Najib keatas kes tersebut.

Membelanjakan wang yang bukan milik sendiri adakah itu halal sifat nya?
Kalau dinegara kafir seperti yang berlaku di Australia dimana seorang wanita telah menggunakan wang yang tersalah credit keakaunnya namun apabila duit itu dibelanjakan, maka itu adalah satu kesalahan . Dan wanita itu dihukum mengikut kanun jenayah.

Tetapi kenapa tindakan dan tuduhan jenayah tidak di pertimbangan terhadap Najib?

Kalau ikut agama atau hukum Islam yang dicanang oleh Hj Hadi dan PAS, sepatutnya nya Hj Hadi berkeras untuk Najib dikenakan sebatan 100.kali.

TETAPI adakah Hj Hadi.berani bersuara untuk menegakkan hukum Allah SWT,?
Atau Hj Hadi hanya berani kalau undang undang itu dikenakan terhadap rakyat marhean Islam saja.

Bukan ke Hj Hadi suka kafir mengkafir ? Bukan ke penipu itu kerja orang kafir dan kalau ikut fahaman Hj Hadi tidakkah Najib termasuk dalam kategori tersebut???

                  Cahaya Al Majid




No comments:

Post a Comment