Sunday 26 March 2017

THE PROMISED LAND: TANDA NAJIB PERIHATIN AKAN KESUSAHAN RAKYAT

Bismillahirrahmanirrahim.

       SELAMATKAN DIRI DULU                            
         "BARU FIKIRKAN PARTI"

Zaman Najib ni bermacam macam keadaan luar jangka atau fikiran "out side the box" yang dihadiahkan kepada rakyat.

Dengan anggapan bahawa apa saja yang dilakukan adalah untuk kebaikan rakyat dan negara.

Menubuhkan PEMANDU la, ECER la, 1MDB la, keretapi laju la, MRT la Dan bermacam macam lagi namun semua projek itu bukan milik swasta tetapi dibiayai oleh Kewangan negara .

Tetapi dalam banyak banyak perkara yang dibuat penubuhan 1MDB dan Penubuhan SRC International' yang paling tidak rasional dan berajenda .

Menerbitkan Bond atau Sukuk adalah yang paling digemari dan menjadi pilihan Najib untuk mendapatkan dana.

Hutang bertimbun 1MDB bermula dari penerbitan BOND Yang dijamin Kerajaan Malaysia atau dibahu rakyat. Dengan menggunakan dana dari terbitan Bond (ambil dulu bayar kemudian) tersebut telah menjadi punca kepada segala ibu permasalahan buat Malaysia dan Kerajaan Najib.

Tetapi mereka yang untung dan  buat duit buta dalam skandal 1MDB ini adalah Jho Low, DUA ekor Arab kenalan keluarga Najib, Goldmen Sach firma yamg mengatur pinjaman itu serta Riza Aziz , anak tiri Najib.

Dianggarkan lebih USD 4BILLION dikebas oleh mereka ini dan tidak ketinggalan USD 681 juta masuk keakaun personal Najib seperti yang didakwa olih penyiasat kewangan dunia.

Bayaran untuk Goldman Sachs saja melebihi USD 500 juta...Tak ke gila namanya tu,!!!?

Sebahagian dari dana Bond itu digunakan pula untuk membeli beberapa IPP tetapi disebabkan kegagalan untuk melunaskan bayaran balik pinjaman serta kegagalan membuat IPO maka penjualan semula IPP kepada pelabur dilakukan.

Ingatkan untung tetapi penjualan dibuat dibawah harga pembelian. Kerugian dicatat berbillion sehingga kan hartanah untuk pembangunan TRX dan Bandar Malaysia dijadikan bahan dagangan untuk menutup hutang.

Itulah serba sedikit puncanya mengapa kewangan negara kita semakin senak. Semua.nya gara gara 1MDB yang diilhamkan Najib.

Walaupun.Najib telah menyatakan bahawa berbillion dollar foreign investment telah memasuki dalam sistem negara dan ekonomi dikata semakin stabil namun dalam realiti sebenar semua itu tidak menyakinkan rakyat.

Hanya kerana harga minyak dunia telah jatuh maka pendapatan negara dari Petronas telah berkurangan dan ini dikata telah memberi impak kepada pentadbiran Najib.

Untuk.mengimbangi kekurangan itu maka segala bentuk subsidi  di hapuskan dan cukai GST dikenakan pada setiap batang tubuh yang melata dibumi Malaysia ini tanpa mengira taraf kehidupan.

Miskin kaya  cacat atau golongan asnaf juga diGST kan seadanya.

Walaupun Najib berbangga dengan pandangan dunia bahawa ekonomi negara kita berkembang keparas 4.5% untuk tahun ini, tetapi pada hakikatnya kemeriahan ekonomi seperti yang dibanggakan banggakan NAJIB itu tidak dirasai olih masyarakat bawahan atau marhean.

Dalam kebanggaan Najib dalam mengaku bahawa ekonomi negara bertambah stabil dan didajwa kamasukkan berbillion dana pelaburan kedalam negara , kini, dapatan terkini mengesahkan bahawa kadar.inflasi negara ini telah meningkat keparas 4.5%.

Kadar ini adalah yang tertinggi semenjak 2008.

Atau adakah Najib masih mahu mengatakan bahawa rakyat negara ini tidak terkesan dengan apa.yang berlaku?

Atau sememang Najib dan Kerajaan Melayu UMNO mahu melingkupkan kehidupan rakyat dan masa depan negara ini???
Atau Najib mahukan Melayu.negara.ini menjadi pengemis???

Orang kaya tidak pernah.tahu akan kesusahan orang lain kerana bagi mereka , orang yang suka meminta-minta ini akan selalu ikut telunjuk sikaya.

Begitu lah kehendak nya Kerajaan  Najib terhadap rakyat negara ini.

Wahai manusia bangun dan tentangan lah penganyiaan ini sebelum terlambat.

Tentukan mereka hilang.kuasa pada PRU 14.

MASA DEPAN TERLETAK DITANGAN
ANDA.
ALLAH SWT MERESTUINYA MEREKA YANG SANGGUP BERHIJRAH UNTUK KEBAIKKAN.

                  Cahaya Al Majid






No comments:

Post a Comment