Sunday 23 February 2014

THE PROMISED LAND : EMOSI PENGIKUT DIKAJANG BAKAL DIHERET DIJALANAN

TAIK MINYAK KAJANG BAKAL JADI
PENCETUS  PENAFI KEADILAN UNDANG UNDANG
JIKA ANWAR DIHUMBAN KE PENJARA


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.

Semua tahu dan sedar bahawa reputasi Anwar Ibrahim sebelum 'perletakan jawatan  ADUN Kajang" sememang berada ditahap yang paling  rendah sekali. Semua orang sedar bahawa 'pembohongan' Anwar sebelum dan selepas PRU 13, telah mencalarkan 'maruah dan integriti' beliau sendiri. Beralasan dengan kehadiran 40,000 warga Bangladesh yang didakwa 'diupah' BN untuk menjadi sebahagian daripada pengundi  BN didapati satu pembohongan yang nyata apabila Kerajaan berjaya membuktikan bahawa dakwaan Anwar adalah satu pembohongan .

Bertalkik dari itu, Anwar Ibrahim telah melancarkan 'gerak gempur' untuk 'memusing kepada rakyat' pula apabila mendakwa bahawa 'kumpulan pembangkang' telah memenangi undi popular dan menwar-war bahawa 'keputusan' yang dimenangi olih parti pemerintah bukanlah 'hak' untuk memerintah.

Semua rakyat sedia maklum bahawa kemenangan sesebuah  pilihan raya bukanlah ditentukan olih berapa banyak undi diperolehi tetapi berpandukan kepada berapa jumlah kerusi yang dimenangi. Disebabkan Pakatan mendapat kerusi yang kurang berbanding BN maka gerombolan Anwar sekali 'menabur racun' dimerata tempat tidak terkecuali luar negara. Bertindak  kerana 'gagal menawan Putrajaya' maka sistem yang diperakui sejak berpuluh tahun  cuba di'nafi' olih pakatan yang kekalahan dimedan PRU13.

Tidak cucup dengan itu, mereka, mencabar pula dengan mengatakan bahawa 'keputusan PRU 13' adalah tidak adil dan dikata terdapat penipuan undi. Sekali lagi Anwar dan gerombolannya 'melalak' dengan mengatakan bahawa Parti Pembangkang akan 'memprotes' angkat sumpah dan 'meminggir Parlimen', tetapi belumpun itu terjadi PKR dengan 'gelohoh'nya, bertindak terlebih dahulu untuk mengangkat sumpah sebagai Kerajaan dinegeri yang dimenangi. Begitulah 'haprak' nya tindakan dan cara PKR yang rata-rata dipelopori olih manusia yang 'tamak' dan 'gila' ini, termasuklah PAS dan Cina DAP 'memeluk kuasa'.

Anwar Ibrahim menyedari bahawa 'nyawa'nya 'tersalai dimahkamah' diatas pertuduhan perlakuannya yang cuba dinafikan. Menyedari 'graf' beliau telah tergelincir 'menjunam' dan orang ramai telah mula mempertikaikan 'kredabiliti' beliau ditambah pula dengan kisah beliau ingin bertemu dengan Najib secara 'tersembunyi' yang diatur olih Yusuf Kalla telah tersebar luas, maka, kepercayaan ahli parti PKR serta  'rakan sekutu' seperti PKR iaitu  PAS dan DAP, didapati telah 'mendesak' Anwar untuk penjelasan'm maka, satu 'gelombang' dibuat atau 'digerakkan' bagi mengimbangi 'kemelut yang melanda antara rakan Pakatan dengan diri Anwar'.

Mengambil 'kesempatan' dari krisis Khalid Ibrahim dan Azmin Ali yang berpanjangan serta menjadi bertambah serius ' maka' Anwar Ibrahim 'berstrategi lagi', cara bagaimana hendak 'menyelamatkan diri dari dihantar ke penjara' dan berstrategi lagi untuk bagaimana untuk 'menggerakkan' pengikut Pembangkang yang telah 'hilang keyakinan terhadap dirinya ' agar terus 'bersama' dan mengharapkan 'pengikut baghal' ini untuk terus melakukan perkara yang serupa apabila beliau dilucutkan jawatan Timb Perdana Menteri ataupun  ketika beliau dihantar kepenjara dahulu. Dengan harapan semoga pengikut Pakatan akan bangun menentang Kerajaan dan 'menafikan' 'keluhuran undang-undang' negara ini ,

Dengn 'mengharap' agar kali ini 'gelombang yang lebih besar' diharapkan berlaku sekiranya 'beliau' didapati bersalah maka 'kemelut' yang melanda dan 'peluang' yang ada, dijadikan alasan untuk 'mengerakkan' apa yang dirancang..

Dengan mengharapkan 'rakyat akan berada dibelakang beliau', maka, Anwar Ibrahim 'memulakan 'perjalanan' ceramahnya diseluruh kawasan Kajang samada di Mesjid, Gereja, Kuil mahupun Rumah Ibadat Cina, Anwar Ibrahim pasti akan 'berputar dan berbelit' lidahnya' untuk memburukkan Kerajaan. Dakwaan demi dakwaan akan dilontarkan dan janji seribu janji pasti diberikan, tujuannya adalah untuk 'menarik hati' pengundi' disamping 'menjerat'..

Sini cakap lain sana cakap lain bukanlah suatu yang anih bagiAnwar Ibrahim. Dengan mengharapkan 'implan' yang dibuat terhadap 'otak' pengikut pembangkang ataupun kumpulan-kumpulan yang 'dingin' dengan BN, dengan tujuan, untuk mereka 'besealiran' dengan berpegangan dengan pendirian Anwar untuk 'menyamarata' hak rakyat, maka, 'implan' ini menjadi 'kerinduan' bukan Melayu untuk 'menyokong' Anwar Ibrahim tanpa sempadan. Itulah yang diharapkan olih Anwar Ibrahim untuk 'menyelamatkan" dirinya 'dari 'dihumban' ke penjara' dengan harapan ' pengikut Pembangkang akan turun kejalanan untuk 'memberontak' yang akan dikata ' Anwar Ibrahim' dianyiya olih  UMNO. Itulah hala tuju sebenar Anwar

Berselindung dari perwatakan yang diibaratkan seperti sesumpah, maka, pengikut yang buta hati dan buta mata akan 'terpancing' dengan kata-kata Anwar tetapi tidak kepada kaum Cina dan India. Apa yang diinginkan olih bukan Melayu hanyalah 'kesamarataan' dan ingin menafikan 'hak Melayu' atau 'menghapuskan' hak istemewa orang Melayu. Itullah impian puak Cina dan India.

 ANWAR BERANGGAPAN BAHAWA SEKIRANYA BELIAU DIHUMBAN DIPENJARA MAKA SELURUH PENGANUT PEMBANGKANG BAKAL MEMENUHI JALAN RAYA DAN MERUSUH. SISTEM KEHAKIMAN NEGARA BAKAL DIJADIKAN 'SARKAS' OLIH KELOMPOK INI DEMI MERUNTUHKAN KESTABILAN NEGARA INI.DAN MENYALAHKAN KERAJAAN PIMPINAN UMNO YANG AKAN DIKATA TAKUT DENGAN KEHEBATAN ANWAR.



IKHLAS DARI ; CAHAYA AL MAJID                                              

No comments:

Post a Comment