Wednesday 26 July 2017

EDISI KHAS : PERJALANAN YANG DINANTI.

Bismillahirrahmanirrahim.

"WAKTU AKU SUDAH SAMPAI"

Syukur kehadrat Allah SWT, Tuhan Semesta Alam, Tuhan yang terletak segala sesuatu dibawah kekuasanNya , hidup dan mati, jodoh dan pertemuan , mengikut ketentuan dan kehendakNya.

Semuanya berlaku setelah Amin@Peter Carlos dan keluarga memeluk Islam, Simon anak beranak serta Mak Saudara Simon (Lili Berthelomew ) yang memileh nama Islamnya Maryam Abdullah  memeluk Islam , setelah Don Frazier @ Yaakob Abdullah memeluk Islam dan setelah Ronnie @ Muhammad Roni memeluk Islam serta beberapa lagi sahabat yang tidak saya  disebutkan nama mereka, juga memilih Islam sebagai agama ANUTAN mereka , barulah perkara perkara yang tidak diduga berlaku berturutan. Semua ini perancangan Allah SWT.

Setelah lebih 14 tahun menanti dan terus menanti bilakah agaknya adanya keizinan Allah SWT buat aku untuk bermusafir dibumi Arab seperti perjalanan sahabat sahabat aku sebelum ini dan alhamdulillah diawal tahun ini baru terlihat dan terzahir dalam diri bahawa tahun ini, InshaAllah, perjalanan aku sebagai ' musafir" akan berlaku.

Dan tanda tanda "perjalanan" aku  itu semakin hari semakin terang dan nyata.
Hanya menunggu waktu. Syukur kehadrat Illahi.

'Rentetan , peristiwa dan kesinambungan perjalanan'

Perjalanan pertama , Hj Kamaruddin berserta saudara baru Don Frazier @ Yaakob Abdullah yang telah aku sempurna kan lafaz syahadah nya dibumi Langkawi setelah beliau diberikan petunjuk serta nikmat Allah SWT .

Berbagai kebesaran Allah SWT dilimpahi keatasnya sehingga beliau(Don Frazier) sendiri menghadirkan diri dibumi Mekah sebagai Yaakob b Abdullah bagi melunaskan apa yang beliau dijanjikan telah dilunaskan.

Perjalanan kedua , pemergian yang dirancang dan ditentukan Allah SWT biayanya. Walaupun ketiadaan dana dalam poket namun janji Allah SWT tidak pernah mungkir.

Menyorot kepada catatan saya diblog ini berhubung pemergian Hj Kamaruddin dan Ronnie ke Mekah dan bagaimana kehendak ALLAH SWT menterbalikkan keinginan Sultan Brunei yang sepatutnya menginap dihotel 6 Bintang di Teluk Datai tetapi sebaliknya memilih hotel 3 bintang Awana Porto Malai sebagai tempat penginapan, telah melunaskan janji janji yang dipateri 3 bulan sebelum peristiwa itu berlaku.

Melalui hadiah atau sumbangan yang diberikan Tuanku Sultan Brunei Bolkiah kepada Hj Kamaruddin dan Ronnie itu, telah, memperjalankan mereka berdua kebumi Muhammad saw bin Abdullah seperti yang di rencanakan.

Perjalanan " bermakna" kerana mengambil barang yang dijanjikan dihadapan pintu Kaabah pada masa dan waktu.yang dijanjikan ." Janji" itu tertunai. Alhamdullilah.

Watak yang dijanjikan telah hadir .  Beliau diamanahkan untuk menghantar semula " hadiah" yang diterima di depan Kaabah itu, untuk dihantar dan diletakkan di Madinah. Alhamdullilah, tugasan sempurna.

Alhamdullilah, syukur dan Al Fatiha buat arwah Dato' Muhammad Aidid yang telah mendahului kami. Semoga Allah SWT merahmati roh nya dan ditempatkan bersama sama orang yang Allah SWT kasihi.

InshaAllah banyak yang akan saya kongsi kan bersama para sahabat sebelum perjalanan  ini.   Ikuti di catitan berikut nya.

    Cahaya Al Majid






No comments:

Post a Comment