Thursday, 27 February 2014

THE PROMISED LAND ; MPKN ALAT NAJIB MEREMEHKAN MELAYU DAN ISLAM

SEDARLAH ORANG MELAYU DAN ISLAM
MPKN ADALAH PEROSAK MELAYU DAN ISLAM
AJENDANYA MENYELEWENG
INIKAH  YANG NAJIB CATURKAN???
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Adakah Najib yang"mencorakkan" arah dan halatuju MPKN yang didendangkan ini. Belumpun sampai keakar umbi untuk perlaksanaan, Ahli Majlis MPKN 'pilian Najib' telah mula membuat onar dan duri terhadap badan yang diiktiraf Kerajaan Selangor iaitu JAIS dalam menguatkuasakan 'syariah Islam' seperti yang dibenarkan dalam enekmen Negeri Selangor.

Dan yang terbaru pada 22 Februari 2014, di DBP Kuala Lumpur yang mana YB Tan Sri Joseph Kurup, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri mencadangkan agar kategori 'bangsa' dihapuskan dalam borang-borang rasmi. Antara yang dibangkitkan oleh para peserta yang rata-ratanya dari ASLI, COMANGO, KRYSS, KOMAS, Jemaat Ahmadiyah Sabah, QADIANI yang mana sebahagiannya turut menganggotai COMANGO, ialah berkenaan penerimaan terhadap golongan songsang, menolak hak mana-mana kaum untuk mengaku sebagai penduduk asal, hak untuk murtad dan juga saranan untuk mengiktiraf ajaran Syiah.

Dan sedarkah Najib bahawa berbagai tomahan dan cercaan dilakukan terhadap Melayu dan Islam olih ' ajen' yang 'merangkap' ahli MPKN ini?

MKPN ini telah diumumkan Najib pada 23 November lalu sebagai sebahagian daripada komitmen kerajaan untuk memastikan perpaduan kaum terus teguh.

Antara ahli MPKN ialah Datin Paduka Marina Mahathir, Tan Sri Lee Lam Thye, Tan Sri Ramon Navaratnam, Dr Micheal Yeoh Oon Kheng, Datuk Datuk Johan Jaafar, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa, Datuk Saifuddin Abdullah, Anas Zubedy, Wardina Saffiyah, Mohamed Maliki Mohd Rapie dan Jagir Singh

Yang mana satu pegangan Najib ni, walhal Najib sebelum ini dalam kenyataannya telah berikrar untuk menolak liberalisme dan akan mempertahankan kalimah Allah tetapi perkara sebaliknya telah dilakukan olih Ahli Majlis yang dipilih olih Najib.  Siapa ikut siapa? Atau adakah ini 'arahan Najib'? Atau Najib tengah 'main wayang'?

Mesyuarat pertama Majlis Konsultasi Perpaduan Negara (MKPN) telah mengeluarkan kenyataan mengkritik tindakan Jais kerana membuat serbuan serta merampas lebih 300 nashkah bible

Melihat dari apa yang berlaku, tertanya pada diri, apa yang Najib ingin 'perjuangkan'? Adakah beliau 'mengiktiraf' apa yang diperjuangkan olih Kelompok MPKN ini. Atau adakah 'cercaan dari ahli MPKN" ini dapat 'merapatkan hubungan sesama kaum'. Atau ahli Majlis MPKN pilihan Najib membelakangkan arahan Najib atau sememangnya Najib 'berselindung' dibelakang tabir, semata-mata mahu 'menghancurkan' Melayu dan Islam secara terancang?

Nampaknya Najib berhutang kepada orang Melayu dan Islam dan beliau wajib 'mencerahkan' apa yang berlaku ini sekiranya beliau ada 'maruah'.

Kalau seorang Presiden UMNO sendiri telah menikam Melayu dan Islam dari belakang apa lagi yang Melayu UMNO tunggu????
                                       terkilan hati :- Cahaya Al Majid

Wednesday, 26 February 2014

THE PROMISED LAND : PERBEZAAN TETAP BERLAKU : YANG PENTING SEMUA BERSUDUD DIHADAPAN ALLAH SWT.

BENARKAH HADITH SEBAGI PENJELAS KEPADA AL QURAN
YANG PENTING SEMUA BERSUDUD DIHADAPAN ALLAH
BIARLAH ALLAH ,MENJADI HAKIM DAN
JANGAN  PULA KITA MENGHKIMI MANUSIA.

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Akhir-akhir ini bermacam-macam pandangan yang mengaku ilmuan agama 'timbul'.dan bermacam-macam pandangan diberikan. Ada yang menerima dan ada yang menolak. Samaada pandangan seseorang itu benar atau sebaliknya hanya Allah SWT sebagai 'HakimNya". Walau apa pun yang membezakan pandangan seseorang maka kembalilah kepada Al Quran.

Dibawah ini saya copy paste tajuk yang ditulis didalam sebuah akhbar tempatan. Apa yang dituliskan amat menganggu apabila dikata Al Quran memerlukan Hadith untuk menegakkan hukumnya. Apa benarkah 'kefahaman' ini?? Diharap dengan beberapa ayat-ayat Allah SWT yang dipetikan dari Al Quran dapat menjawap sendiri apa yang didakwa olih penulis tersebut.

Beriman dan mengikut Al Quran tidak mengcukupi??

Quran bersifat sebagai asas, manakala hadis bersifat sebagai penjelas kepada isi kandungan Al-QurAl-an itu. Kedua-duanya tidak boleh dipisahkan dan saling memerlukan. Firman ALLAH SWT.

THE PROMISED LAND : MELAYU DAN ISLAM SEMAKIN 'TERCELA' DIBAWAH NAJIB

KABINET  PONDAN

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim
                          Setiap hari kena balun dengan Cina DAP, pemimpin UMNO tak berani jawap!!!

Kelemahan demi kelemahan dipaparkan. Nak kata Melayu, Melayu hanya sebutan dibibir saja. Nak kata Islam mungkin dari luaran saja. Nak kata berhati Melayu, kaum Cina pula menjadi pujaan. Nak kata Islam keutamaanya...gaya hidup Islam belum lagi 'tersisip' dalam kehidupan.

Nak kata hebat, kehebatan belum terbukti. Nak kata pandai, kepandaian tidak terserlah. Nak kata berilmu, 'ketampakan ilmu' tidak menyerlah. Nak kata berkepakaran, kepakaran hanya dituntut dari 'punasihat'.

Semenjak Najib mengambil alih jawatan dari Pak Lah, kita menyangkakan banyak kebaikan dan bertambah makmur orang Melayu tetapi sebaliknya pula terjadi. Kita ingatkan 'dasar' yang terbuka yang diamalkan olih Pak Lah akan disusun atur semula olih Najib tetapi tidak. Bertambah buruk pula 'amalan' dibawah Najib

Kelancangan mulut serta kebiadapan bukan Melayu semakin terserlah dan semakin menggila. Pemimpin pembangkang semakin 'lantang' menguncah Melayu dan Islam. Kalimah Allah 'tergadai' di mahkamah. Kata-kata pemghinaan terhadap Melayu serta agama Islam tidak diendahkan. Namun kecintaan Najib terhadap Cina dan India semakin ketara. Musuh 'pemimpin Melayu' atau UMNO  iaitu Hindraff diangkat sebagai Menteri. Keperluan Cina dan India didahulukan. Semua tindak tanduk ini 'meluluhkan' hati hati orang Melayu.

Dimana suara Najib, dimana tindakan Najib, dimana salakan Najib, dimana amaran Najib, semuanya dibiarkan tanpa pembelaan.

Najib menikus, Najib membisu, Najib terdiam...bolihkah Najib 'membela' Melayu dan Islam??
Jauh panggang dari api. Kerana ingin menjaga hati dan perasaan 'kawan'kawan' sealiran dalam BN , yang sememangnya sudah 'kelemasan, dan menganggap bahawa Melayu selamanya akan 'menyokong beliau', nampaknya, 'sifat rasa' beliau telah jauh tersasar.  Tanpa berusaha untuk melakukan yang terbaik  demi kebaikan orang Melayu serta Islam, akhir akhir ini Najib diserang mahupun dikritik olih rakyat dan menambah derita Najib lagi, 'mantan-mantan menteri kanan' serta 'mantan Perdana Menteri' mula 'bersuara' .

Mungkin kerana 'merasakan' dirinya hebat, maka, semua itu tidak dipedulikan. Kebanyakan tindakan beliau mendatangkan 'kemudaratan' kepada negara dan Melayu tanpa beliau sedari. Sehinggakan 'isu kangkung' yang menjadi 'viral' rakyat Malaysia, dianggap suatu yang memalukan institusi Perdana Menteri Malaysia itu sendiri. Tanpa merasa malu beliau 'meneruskan' muka tebalnya untuk terus 'berdampingan' dengan kaum yang 'menghina' beliau sendiri.

Belum pernah dalam sejarah Malaysia, seorang Perdana Menteri atau Presiden UMNO yang 'memuji' isteri sendiri didepan 'perhimpunan'. Belum ada dalam sejarah 'isteri perdana menteri' melebihi status Timbalan Perdana Menteri. Tetapi semua ini berlaku dibawah Najib. Apa sebenarnya yang diperjuangkan olih Najib ini

                               Pemimpin UMNO hilang hujah terhadap Pembangkang, hanyutlah..
LUARAN JE MACAM JANTAN TETAPI
PADA HAKIKATNYA SEMUANYA PONDAN
Minggu ini Najib membuat kejutan dengan memperkenalkan 'rekonsilasi' pula. Entah dari mana datangnya atau siapa punya idea telah diuar-uarkan. Sebenarnya orang Melayu tak da masaalah tetapi yang mendatangkan masaalah iallah Cina dan India yang ingin mempunyai 'status yang sama' dengan Melayu. Layak ke bangsa ini dinaik taraf???? Cakap tak betul, berbelit-belit lidah macam ular sawa membelit lembu, mahu diiktiraf  dan berstatus 'melaysia' pula.

Nasib baik Melayu mempunyai 'NGO' yang bersuara lantang macam Perkasa dan Isma, kalau tidak lunyai 'maruah
' Melayu dikerjakn olih Cina DAP dan India Hindraff.  Kalau nak mengharapkan Najib bersuara 'membantah tindakan kaum Cina' jauh sekalilah. Apalah nasib Melayu dibawah Najib ni, semakin hari semakin merosakkan. Pesanlah kepada Najib kalau tak berani untuk menempelak exterimist DAP ni, seeloknya..lepaskan jawatan..jadilah 'khalifah' untuk rumahtangga' saja, itupun entah bolih ke entah tidak..sebab..Rosmah lebih 'pandai'. Kata orang ' bukan takut bini cuma bini tak takut kat kita', itulah jawapan Najib seeloknya

                                                     ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

Tuesday, 25 February 2014

THE PROMISED LAND : 'BANGSA MELAYU BAKAL HILANG DI BUMI INI

ADAKAH TUNTUTAN INI NAJIB NAK PENUHI JUGA???



Join forces call to remove ‘race’ from official forms


Last Saturday, Kurup, speaking at the National Unity Consultative Council's (NUCC) first unity dialogue, said it was high time that Malaysia removed the word "race" from official forms towards creating a single national identity.

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Sudah diberi betis paha pula yang diidamkan. Begitulah perumpamaan yang tepat untuk diberikan kepada puak ini. Bermula dengan Keyveas lepas tu Joseph Kurup disambut pula olih MCA yang berkehendakan benda yang sama dan terkini MIC pula mula 'mencongak' . Air yang tenang jangan disangka tiada buaya begitulah perumpamaan Melayu dahulu, namun, untuk generasi terkini perumpamaan terdahulu terpaksa diubah suai penggunaannya agar selari dengan kehendak dan kemahuan semasa.

Didesak atau dimainkan olih strategi 'halus' puak-puak yang irihati dengan 'Melayu' yang dikata 'pendatang' tanpa mereka menyedari bahawa 'nenek moyang' merekalah yang dibawa masuk olih British kenegara ini,untuk dijadikan 'hamba british' mahupun 'untuk memenuhi nafsu shawat' pemimpin British, samaada didatangkan sebagai 'pelacur' mahupun 'babu-babu' untuk Mat Salleh, maka, hari pula mereka mula  merasa tinggi diri melebihkan orang Melayu pula.

Samaada lupa atau buat buat lupa, sewaktu Persekutuan Tanah Melayu mencapai kemerdekaan, puak 'pendatang' dari Negara China dan India ini telah diberikan 'hak' kerakyatan secara percuma atas 'ehsan' orang Melayu .


Air yang tenang jangan disangka tidak berbahaya, kerana kalau terminum bolih memberhayakan 'kesihatan' . Air tersebut telah diupenuhi dengan 'toxic'  kerana didalam sungai tersebut tertanam 'tong-tong yang mengandungi racun toxic' yang memudaratkan , sekiranya  terminum bolih membawa maut'. Begitu lah perumpamaanya.

Desakan demi desakan dibuat, seolah-olah telah menjadi trend kini. Rakan 'kongsi' BN telah mula menunjukkan belang, antara sedar atau tidak, kini, status 'kaum' pula ingin diperjuangkan. Melihat akan 'kelemahan kepimpinan BN' yang ada, kini, tindakan mereka semakin berani dan berahi untuk mendesak kepimpinan BN agar status 'bangsa' dihapuskan

Kesalahan ini sebenarnya terletak diatas bahu Kerajaan BN kini. Kelemahan serta ketidaktegasan didalam menguatkuasaan undang-undang serta Perlembagaan . Kemahuan atau desakan ini amat tidak praktikal sekali untuk dipenuhi. Tetapi sekiranya  Najib ingin 'mengubal' apa yang ada seperti yang tersusun sejak Kemerdekaan, maka, satu pendekatan baru harus dilakukan sekarang.

Sememang kita mengiktiraf mereka sebagai rakyat Malaysia tiada siapa dapat menyangkal dakwaan itu, tetapi untuk mengiktiraf mereka 'sebangsa dengan Melayu' sebagai satu bangsa, maka, Kerajaan diwajibkan untuk melupuskan dahulu semua Sekolah mengikut kaum. Hapuskan Sekolah Cina dan hapuskan Sekolah Tamil. Semua anak-anak hanya dihantar kesekolah satu aliran saja iaitu Sekolah Malaysia. Tiada pelajaran bahasa Cina mahupun bahasa India diajarkan disekolah memadai dengan Bahasa Malaysia dan INggeris saja.
Sekiranya cadangan ini sanggup di'telan' olih kaum Cina dan India, maka, semuanya tiada masaalah. Perpaduan, keharmonian serta kesejahteraan dinegara ini dapat diangkat ketanap yang lebih tinggi dan negara bangsa Malaysia bolih diwujudkan.

Tetapi sekiranya ' isu pokok' ini tidak dapat diterima olih kaum Cina dan India maka janganlah berangan untuk 'mendesak' apa yang tertulis dan terpakai selama ini. Kebebasan telah diberikan dan mengikut terma-terma Perlembagaan, maka, tiada, satu bolih diubah, melainkan 'mereka' ini menyerahkan semula ;kerakyatan' atau 'berpindahlah' sepertimana sejarah nenek moyang mereka dahulu.

                                             ikhlas dari :- Cahaya Al Majid


Monday, 24 February 2014

THE PROMISED LAND : PEGANGAN ISLAM MULA DIPERKOTAKKATIK : AYAT YANG MANA SATU YANG INGIN KAU NAFIKAN????

ISLAM DAN MELAYU  MULA DIHANCURKAN
DARI 'DALAM'

إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ وَمَنْ يَكْفُرْ بِآيَاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ (19)

 Sesungguhnya agama (yang diridhai) di sisi Allah hanyalah Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Al Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya.(QS. 3:19)

                                               BANGSA MELAYU PERLU SEDAR

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Sudaj sampai masanya umat Melayu bernaung dibawah satu payung untuk perjuangan. Parti politik tidak lagi dilihat relevan untuk 'membela' ajenda Melayu dan Islam. Dimana kebanyakan pemimpin politik hanya 'berminat' untuk memeluk kekayaan untuk 'perut sendiri' dan membiarkan 'pembelaan nasib bangsa dan agama' kepada pihak lain menguruskannya, maka, umat Islam dan orang Melayu tiada pilihan lagi.

Memandangkan bermacam-macam racun dan tuba ditebarkan terhadap kesejahteraan bangsa Melayu dan anutan orang Melayu iaitu Islam, maka, sudah tiba masanya kita mencari penaung yang dilihat dapat 'menyuarakan' suara orang Melayu yang beragama Islam.

Memadangkan hala tuju dan perjuangannya amat jelas untuk difahami diserta dengan beberapa tindakan yang dibuat yang dapat 'mematahkan' serngan 'exterimis bukan Melayu' terhadap pemimpin Melayu dan juga agama Islam, maka, marilah kita beramai-ramai menyatakan sokongan terhadap 'perjuangan' mereka.

                                 
TERIMA KASIH : THE UNSPINNERS
Sila baca dibawah :-

MPKN harus ditentang... disalah guna puak sesat dan songsang

Berikut adalah antara yang dikatakan oleh para peserta dalam Pelancaran Dialog Perpaduan, 22 Februari 2014, DBP Kuala Lumpur yang mana YB Tan Sri Joseph Kurup, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri berkata, "Sudah sampai masanya ruangan kaum dalam borang-borang ditiadakan.”
1. Eng Yen Sin (ASLI dan CPPS)

“BN/UMNO kalah kerana rakyat sudah jelak dengan politik perkauman”
“dasar berasaskan kaum mesti dihapuskan”

2. Angela Kukathas (KRYSS- Knowledge And Rights With Young People Through Safer Spaces / Ahli Gabungan COMANGO)

“kepelbagaian mesti diterima sebagai identiti nasional”
“Maruah rakyat mesti dipelihara walaupun mereka Mak Nyah atau bukan Mak Nyah”

3. Jerald Joseph (KOMAS- Pusat Komunikasi Selangor / Ahli Gabungan COMANGO)

“tidak ada sesiapa yang boleh mendakwa sebagai orang asal di sini melainkan orang asli dan beberapa subetnik Melayu”
“Akta Hasutan perlu dipinda kerana ia terlalu luas”
“kita perlu sama rata, sama rasa, sama hak dalam sukatan subjek sejarah”
“dasar rasis tak patut diteruskan kerana tempohnya sudah tamat”
“Politik dari 1957 adalah berasaskan perkauman”
“Audit jabatan dan kementerian seperti BTN patut diadakan bagi membanteras rasisme”

4. Nik Elin Zurina Nik Rashid (Malaysian For Malaysia)

“ISMA dan PERKASA adalah NGO rasis”
“Keduanya adalah pro-kerajaan dan dibayar oleh kerajaan. Kami ada buktinya”
“Siapa melantik mereka untuk mempertahankan Islam?”
“Agama Islam diperbodohkan, Valentine Day pun tak boleh”
“Mana boleh anak kita diajar tidak boleh berkawan dengan orang Bukan Islam”
“Anak saya balik cerita kesian kawannya Bukan Islam kerana tak boleh masuk syurga. Inilah ajaran ustaz di sekolah”

5. Khoi Sai Kan (PPHSM)

“Emak nenek saya Melayu tapi agamanya Cina. Mengapa murtad dihalang kerana agama urusan peribadi?”

6. Salahudin Syed Ali (Jemaat Ahmadiyah Sabah / QADIANI / blogger http://barahinahmadi.blogspot.com/ )

“Lagi sensitif sesuatu isu agama maka lagi keraplah kita perlu bercakap tentangnya”
“dialog agama patut dibuat terbuka”
“Dahulu ada orang kata kepada saya ‘Kamu tiada takutkah masuk ISA?”

7. Din Hanzala (Jemaat Ahmadiyah/QADIANI)

“Contohilah Negara Kanada yang membuat Pejabat Kebebasan Beragama (Office of Religious Freedom)”
“Akta Hasutan patut dihapuskan”

8. Nama Tidak Dinyatakan (PRO-QADIANI)

“Bolehkah Dialog Perpaduan sediakan platform yang immune daripada tindakan kerajaan/Akta Hasutan?”
“Saya tak suka Syiah tetapi mereka patut diberikan ruang bersuara”
“Begitu juga kebebasan bersuara patut diberikan kepada Jemaat Ahmadiyah yang dikatakan keluar daripada Islam”


Kenyataan Media Biro Hal Ehwal Islam PERKASA:

Biro Hal Ehwal Islam Perkasa menyokong penuh keputusan yang diambil oleh Presiden Perkasa dan Dewan Tertinggi Perkasa untuk tidak mengiktiraf Majlis Konsultasi Perpaduan Negara (MKPN) yang ditubuhkan oleh Menteri di JPM Tan Sri Joseph Korup. Ini kerana perlantikan Ahli Majlis ini yang terdiri daripada 12 orang profesional muslim daripada 30 orang yang dilantik tidak menggambarkan komposisi kaum dan agama di negara ini...Sepatutnya jumlah anggota daripada kalangan orang muslim mestilah sekurang-kurangnya  seramai 20 orang.

Dalam masa yang sama juga kami telah mengenalpasti antata 5-6 orang daripada ahli majlis yang beragama Islam ini pula adalah mereka yang berfahaman liberalisme dan pluralisme agama dan salah seorang daripadanya terlibat secara aktif menyokong beberapa tuntutan Comango yang terang-terangan berniat untuk membenarkan murtad dan perlanggaran hukum syariah di Malaysia..Sepatutnya wakil-wakil umat Islam yang dilantik perlulah dirujuk dan mendapat pengiktirafan daripada Menteri yang menjaga potfolio agama terlebih dahulu dan bukannya diputuskan oleh Tan Sri Joseph Korup secara sendirian.

Justeru, kami menganggap bahawa penubuhan MKPN ini adalah satu usaha terancang daripada tangan-tangan ghaib sebelum ini yang terlibat dalam gerakan untuk menubuhkan Interfaith Commission (IFC) yang diketuai oleh AMBIGA.. Mekanisme dan tuntutan IFC adalah persis seperti MKPN..Ini terbongkar apalah siri jelajah penerangan MKPN yang pertama diadakan di DBP pada 22 feb baru ini telah memberi ruang kepada ngo-ngo bukan Islam mengutarakan cadangan-cadangan ekstrim yang menyentuh kedudukan keistimewaan Agama Islam dan hak istimewa melayu dan bumiputera seperti perkara 153 dalam perlembagaan persekutuan..

Dalam dialog tersebut mereka dgn berani dan lantang mencadangkan supaya penyataan mengenai bangsa dihapuskan dalam setiap borang rasmi kerajaan..Begitu juga ada suara-suara sumbang yang mempertikaikan kenapa orang melayu yang beragama Islam tidak dibenarkan murtad..Apakah ini matlamat perpaduan nasional yang hendak dibentuk oleh MKPN..

Jelas sekali bahawa matlamat dan peranan MKPN seperti yang diumumkan di awal penubuhannya oleh YAB Perdana Menteri  telah diseleweng oleh Tan Sri Joseph Korup . Yab PM telah menjelaskan sebelum ini bahawa MKPN tidak boleh menyentuh isu agama dan juga menyentuh perkara dasar dalam Perlembagaan Persekutuan..Memandangkan MKPN telah jauh menyimpang dan tersasar maka kami amat menyokong penuh cadangan Presiden Perkasa utk menubuhkan Front Perpaduan Nasional yang dianggotai oleh NGO sebagai alternatif kpd MKPN..

Kami berpegang kepada prinsip nas  alquran seperti yang ditegaskan oleh ALLAH swt: " Dan sesungguhnya Allah telahpun menurunkan kepada kamu (perintahNya) di dalam alquran iaitu apabila kamu mendengar keterangan Allah diingkari dan diejek-ejek (oleh kaum kafir dan munafiq), maka janganlah kamu duduk bergaul dengan mereka sehingga mereka kembali memperkatakan soal yang lain kerana jika kamu duduk bergaul dengan mereka maka kamu sama dengan mereka" ( surah annisa' ayat 140).

Jelas kepada kita bahawa dialog perpaduan yg dianjurkan oleh MKPN di DBP pada 22 feb baru ni merupakan satu platfom kpd ngo-ngo bukan Islam untuk menghina umat Islam dan merobek kedaulatan Islam di negara ini..Maka wajarlah perkasa tidak mengiktiraf dan memboikot penubuhan MKPN kerana ianya bertepatan dgn nas alquran seperti dalam ayat 140 surah annisa' di atas.

Shamsuddin Moner
Pengerusi Biro Hal Ehwal Islam
PERKASA
Tel 013 346 4005


Islam not a religion but way of life, says Kuwaiti writer
The Malay Mail Online

GEORGE TOWN, Feb 25 — Islam has been misunderstood to be a “religion” when it is really a way of life that preaches freedom for all, including non-Muslims, Kuwaiti author and Islamic motivational speaker Dr Tareq Al-Suwaidan said last night.
The self-described “moderate Islamist”, whose television shows draw millions of viewers on satellite networks in the Middle East, also said Islam’s goal is to create a civil state that administers justice that does not discriminate against a person’s skin colour, gender, or creed.
“Islam is not a religion. It’s a way of life that teaches us about our relationship with God, with the universe, and our relationship with ethics with the economy and our political system,” he said in a talk organised by the state-backed Penang Islamic Foundation on “The future of Islam”.

                      Firmnan Allah SWT yang mana satu yang ingin kau nafikan????

                                        Surah Al Imran Ayat :19

إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ وَمَنْ يَكْفُرْ بِآيَاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ (19)
 Sesungguhnya agama (yang diridhai) di sisi Allah hanyalah Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Al Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya.(QS. 3:19)

                                       ikhlas dari :- Cahaya Al Majid









THE PROMISED LAND :- DAP KATA UMNO RASIS!!! KENAPA UMNO TAK BERANI JAWAP

ANTARA MARUAH DAN PERJUANGAN
ADAKAH UMNO BERANI MEMBEDAL DAP
ATAU SEBENARNYA PEMIMPIN  UMNO TAKUT
UNTUK BERDEPAN DENGAN CINA DAP???
Kalau maruah pertubuhan sendiri pun tidak mampu dipertahankan inikan pula soal agama dan bangsa, lagilah UMNO tak berani....

U-turn on cabinet posts shows MCA willing to be slave to racists, says DAP


The DAP today said the MCA's about-turn in accepting cabinet posts shows the Chinese party was willing to be a slave to racists and religious extremists to enjoy the perks and privileges of ministerial office

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Hanya kerana MCA merasakan bahawa ada keperluan untuk mereka untuk berada didalam Kabinet Barisan Nasional, samaada untuk kepentingan diri atau parti MCA itu sendiri, maka , DAP melalui suara Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng iaitu 'penduduk berstatus pendatang' yang datang datang ke Pulau Pinang' atas 'tiket menumpang' dengan 'tersenyum' menuduh bahawa keseluruhan ahli parti serta Pemimpin Melayu UMNO sebagai 'rasis'

                                       
Dengan muka yang tidak tahu malu ibarat 'muka khinzir' ini, yang pada banyak majlis telah menghadirkan diri untuk bersama-sama Perdana Menteri mahupun Menteri-Menteri dari UMNO, sanggup pula 'menebal muka yang dipupuk dengan taik khinzir' tersenyum serta kegembiraan yang tidak terhingga apabila berpeluang untuk duduk serta berdiri barganding bahu bersentuhan dengan 'kelompok yang dipanggil rasis' . Tidakkah Lim Guan Eng juga suka 'untuk' bersama 'meraikan kelompok' yang dipanggil rasis ini???

                                        

                                       

                                        

Beginilah wajahnya sesumpah DAP yang menuduh penganut serta Pemimpin UMNO sebagai rasis.

Hai, penganut UMNO nak buat bodoh saja ke atau biarkan saja cina DAP ini terus menghina. Atau sememangnya benar UMNO itu rasis seperti yang didakwa olih Lim Guan Eng?

                                                     Cahaya Al Majid

Sunday, 23 February 2014

THE PROMISED LAND: DUIT YANG TIDAK KEMANA

BRIM PERLIHATKAN KELEMAHAN PENTADBIRAN
KERAJAAN DALAM 'MENGURUS' HAL EHWAL RAKYAT

                       RM 3 BILLION CUKUP UNTUK MENSTABILKAN HARGA BARANGAN
                       RM1.6 BILLION MENGCUKUPI UNTUK MEMBANTU WARGA MISKIN
                       KERAJAAN BAGI FREE RM 4.6 BILLION APA FAEDAH UNTUK JANGKA
                       PANJANG?
                       BULAN INI MASAALAH DIKATA SELESAI TETAPI BULAN DEPAN??
                      MASAALAH TETAP SAMA JUGA!!!!

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.

Dari utara hingga keselatan lalu menyeberangi Laut Cina Selatan untuk sampai di Sabah dan Sarawak maka setiap individu yang mendakwa berpendapatan kurang dari RM3,000 samaada yang bujang ataupun yang sudah berkeluarga telah diberikan 'suntikan ' 1BRIM olih Kerajaan Samaada pemberian ini dapat mencapai 'objektif' untuk meringankan bebanan rakyat akibat kenaikan kos sara hidup atau sebaliknya, bukanlah satu jaminan.

Melalui dana rakyat yang diambil dari 'subsidi minyak' serta beberapa 'kenaikan lain' yang dikata untuk melestarikan 'ekonomi negara serta 'memampankan' kewangan Kerajaan yang sedang melalui arus 'defisit' , sekali lagi Kerajaan mengeluarkan dana sebanyak  RM4.6 billion untuk tujuan ini bagi melaksanakan 'apa yang dijanji' seperti yang diwar-warkan.

Apa yang dipersoalkan disini adakah perlu generasi yang berumur dibawah ketegori 30 tahun layak menerima 'pemberian' ini?

Pengagihan yang dikata Kerajaan untuk membantu golongan yang 'susah' ini dilihat satu 'pembohongan'. Sepatutnya pemberian ini dikhaskan untuk mereka-mereka yang benar-benar susah saja dan bukan kepada mereka-mereka yang sengaja 'berlakon susah'.  Tanpa 'melihat' gender mahupun bangsa, maka, sewajibnya '1BRIM ini diagihkan kepada mereka.

Tetapi apa yang berlaku, mereka-mereka yang mempunyai 'kederat' untuk berusaha dan masih segar bugar disegi tenaga, tetap juga diberikan 'bantuan ini. Sekali gus 'usaha yang didakwa' sedekah' olih Najib ini bertentangan dengan 'sifat bantuan itu sendiri'.  Sepatutnya 'pemberian' ini diagihkan kepada mereka yang benar-benar 'susah' atau setara dengan 'maksud daif'' agar golongan ini dapat berusaha untuk meningkatkan diri mereka. Maka pemberian itu adalah satu 'keberkatan' untuk sipenerima.

Apa yang dibuat Kerajaan yang memberikan 'pertolongan' secara sama rata dengan tidak melihat 'kesusahan' penerima itu sendiri dilihat sebagai 'pembeli jiwa'. Kemungkinan implikasi yang lebih buruk terhadap kewangan negara sekiranya 'skim' ini diteruskan diliht sebagai 'menggantung diri'. Maka , pemberian itu bukanlah sesuatu yang wajib malah memudaratkan untuk jangkamasa panjang pula.

Sepatutnya dana yang sediaada digunakan untuk perkara yang lebih bermenafaat agar hasilnya dapat kongsikan bersama-sama rakyat. . Menggunakan 'dana' untuk menstabilkan harga atau menggunakan dana untuk kesejahteraan rakyat atau mendapatkan bahan bahan makanan  yang jauh lebih murah dan berkualiti untuk pasaran rakyat tempatan adalah jauh lebih baik dari apa yang diberikan.

Dan sekiranya Kerajaan membelanjakan setengah dari RM4.6 Billion itu yang bersamaan RM2.3 Billion untuk membantu secara terus terhadap golongan yang benar-benar 'kesusahan' atau 'daif' inshaallah, orang ramai atau rakyat akan faham  dan sebahagian lagi iaitu RM 2.4 Billion digunakan pula seperti yang diutarakan, barulah nampak 'keseriusan' Kerajaan didalam 'meringankan bebanan rakyat'.

Kerajaan sebenarnya tidak membuat kajian menyeluruh terhadap tahap kesusahan rakyat yang sebenar-benar susah dan daif. Apa yang terjadi kini, ramai yang mengambil kesempatan dari 'duit free' ini tanpa rasa bersalah. Itulah yang terjadi. Golongan yang mengambil kesempatan ini sebenarnya ibarat 'lintah darat'. Sifat hidup bermaruah bukan menjadi ukuran, olih sebab itu ramai yang mendaftar untuk duit 'free' ini. Disini silapnya.

Sebenarnya ramai rakyat yang berusaha untuk menambah pendapatan samaada melalui berniaga kecil-kecilan atau apa saja cara bagi menampung kos kehidupan keluarga tetapi apabila kos barangan dipasaran naik mendadak, kos utiliti dinaikkan Kerjaaan maka, akan terkuranglah isi poket rakyat, ini yang rakyat marah dan bantah. Bukan hendak 'merendahkan RM650 atau RM300 itu, tetapi apakah nilainya jika dibandingkan untuk perbelanjaan untuk setahun??? Adakah mencukupi untuk perbelanjaan seorang anak disekolah? Kalau sebuah keluarga mempunyai 4 orang anak, macammana??? Bolihkah RM650 bolih menyelesaikan masaalah kewangan sepanjang tahun??

Untuk itu Kerajaan perlu 'menilai' semula 'bantuan duit free' ini, Meringankan beban rakyat untuk jangkamasa panjang adalah tuntutan. Untuk itu seeloknya Kerajaan memikirkan semula bagaimana cara terbaik untuk meringankan 'poket' rakyat agar 'keharmonian kekeluargaan' dapat di nikmati secara berterusan.

Rakyat tidak lagi termakan dengan cara lama, nak undi bagi duit, nak pikat pengundi 'buat projek', kalau semuanya hanya berkait dengan 'duit' untuk mendapat kepercayaan, inshaallah, dengan duit itu sendiri anda akan diturunkan. Rakyat dan menyampah !!!!

                                          ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

THE PROMISED LAND : EMOSI PENGIKUT DIKAJANG BAKAL DIHERET DIJALANAN

TAIK MINYAK KAJANG BAKAL JADI
PENCETUS  PENAFI KEADILAN UNDANG UNDANG
JIKA ANWAR DIHUMBAN KE PENJARA


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.

Semua tahu dan sedar bahawa reputasi Anwar Ibrahim sebelum 'perletakan jawatan  ADUN Kajang" sememang berada ditahap yang paling  rendah sekali. Semua orang sedar bahawa 'pembohongan' Anwar sebelum dan selepas PRU 13, telah mencalarkan 'maruah dan integriti' beliau sendiri. Beralasan dengan kehadiran 40,000 warga Bangladesh yang didakwa 'diupah' BN untuk menjadi sebahagian daripada pengundi  BN didapati satu pembohongan yang nyata apabila Kerajaan berjaya membuktikan bahawa dakwaan Anwar adalah satu pembohongan .

Bertalkik dari itu, Anwar Ibrahim telah melancarkan 'gerak gempur' untuk 'memusing kepada rakyat' pula apabila mendakwa bahawa 'kumpulan pembangkang' telah memenangi undi popular dan menwar-war bahawa 'keputusan' yang dimenangi olih parti pemerintah bukanlah 'hak' untuk memerintah.

Semua rakyat sedia maklum bahawa kemenangan sesebuah  pilihan raya bukanlah ditentukan olih berapa banyak undi diperolehi tetapi berpandukan kepada berapa jumlah kerusi yang dimenangi. Disebabkan Pakatan mendapat kerusi yang kurang berbanding BN maka gerombolan Anwar sekali 'menabur racun' dimerata tempat tidak terkecuali luar negara. Bertindak  kerana 'gagal menawan Putrajaya' maka sistem yang diperakui sejak berpuluh tahun  cuba di'nafi' olih pakatan yang kekalahan dimedan PRU13.

Tidak cucup dengan itu, mereka, mencabar pula dengan mengatakan bahawa 'keputusan PRU 13' adalah tidak adil dan dikata terdapat penipuan undi. Sekali lagi Anwar dan gerombolannya 'melalak' dengan mengatakan bahawa Parti Pembangkang akan 'memprotes' angkat sumpah dan 'meminggir Parlimen', tetapi belumpun itu terjadi PKR dengan 'gelohoh'nya, bertindak terlebih dahulu untuk mengangkat sumpah sebagai Kerajaan dinegeri yang dimenangi. Begitulah 'haprak' nya tindakan dan cara PKR yang rata-rata dipelopori olih manusia yang 'tamak' dan 'gila' ini, termasuklah PAS dan Cina DAP 'memeluk kuasa'.

Anwar Ibrahim menyedari bahawa 'nyawa'nya 'tersalai dimahkamah' diatas pertuduhan perlakuannya yang cuba dinafikan. Menyedari 'graf' beliau telah tergelincir 'menjunam' dan orang ramai telah mula mempertikaikan 'kredabiliti' beliau ditambah pula dengan kisah beliau ingin bertemu dengan Najib secara 'tersembunyi' yang diatur olih Yusuf Kalla telah tersebar luas, maka, kepercayaan ahli parti PKR serta  'rakan sekutu' seperti PKR iaitu  PAS dan DAP, didapati telah 'mendesak' Anwar untuk penjelasan'm maka, satu 'gelombang' dibuat atau 'digerakkan' bagi mengimbangi 'kemelut yang melanda antara rakan Pakatan dengan diri Anwar'.

Mengambil 'kesempatan' dari krisis Khalid Ibrahim dan Azmin Ali yang berpanjangan serta menjadi bertambah serius ' maka' Anwar Ibrahim 'berstrategi lagi', cara bagaimana hendak 'menyelamatkan diri dari dihantar ke penjara' dan berstrategi lagi untuk bagaimana untuk 'menggerakkan' pengikut Pembangkang yang telah 'hilang keyakinan terhadap dirinya ' agar terus 'bersama' dan mengharapkan 'pengikut baghal' ini untuk terus melakukan perkara yang serupa apabila beliau dilucutkan jawatan Timb Perdana Menteri ataupun  ketika beliau dihantar kepenjara dahulu. Dengan harapan semoga pengikut Pakatan akan bangun menentang Kerajaan dan 'menafikan' 'keluhuran undang-undang' negara ini ,

Dengn 'mengharap' agar kali ini 'gelombang yang lebih besar' diharapkan berlaku sekiranya 'beliau' didapati bersalah maka 'kemelut' yang melanda dan 'peluang' yang ada, dijadikan alasan untuk 'mengerakkan' apa yang dirancang..

Dengan mengharapkan 'rakyat akan berada dibelakang beliau', maka, Anwar Ibrahim 'memulakan 'perjalanan' ceramahnya diseluruh kawasan Kajang samada di Mesjid, Gereja, Kuil mahupun Rumah Ibadat Cina, Anwar Ibrahim pasti akan 'berputar dan berbelit' lidahnya' untuk memburukkan Kerajaan. Dakwaan demi dakwaan akan dilontarkan dan janji seribu janji pasti diberikan, tujuannya adalah untuk 'menarik hati' pengundi' disamping 'menjerat'..

Sini cakap lain sana cakap lain bukanlah suatu yang anih bagiAnwar Ibrahim. Dengan mengharapkan 'implan' yang dibuat terhadap 'otak' pengikut pembangkang ataupun kumpulan-kumpulan yang 'dingin' dengan BN, dengan tujuan, untuk mereka 'besealiran' dengan berpegangan dengan pendirian Anwar untuk 'menyamarata' hak rakyat, maka, 'implan' ini menjadi 'kerinduan' bukan Melayu untuk 'menyokong' Anwar Ibrahim tanpa sempadan. Itulah yang diharapkan olih Anwar Ibrahim untuk 'menyelamatkan" dirinya 'dari 'dihumban' ke penjara' dengan harapan ' pengikut Pembangkang akan turun kejalanan untuk 'memberontak' yang akan dikata ' Anwar Ibrahim' dianyiya olih  UMNO. Itulah hala tuju sebenar Anwar

Berselindung dari perwatakan yang diibaratkan seperti sesumpah, maka, pengikut yang buta hati dan buta mata akan 'terpancing' dengan kata-kata Anwar tetapi tidak kepada kaum Cina dan India. Apa yang diinginkan olih bukan Melayu hanyalah 'kesamarataan' dan ingin menafikan 'hak Melayu' atau 'menghapuskan' hak istemewa orang Melayu. Itullah impian puak Cina dan India.

 ANWAR BERANGGAPAN BAHAWA SEKIRANYA BELIAU DIHUMBAN DIPENJARA MAKA SELURUH PENGANUT PEMBANGKANG BAKAL MEMENUHI JALAN RAYA DAN MERUSUH. SISTEM KEHAKIMAN NEGARA BAKAL DIJADIKAN 'SARKAS' OLIH KELOMPOK INI DEMI MERUNTUHKAN KESTABILAN NEGARA INI.DAN MENYALAHKAN KERAJAAN PIMPINAN UMNO YANG AKAN DIKATA TAKUT DENGAN KEHEBATAN ANWAR.



IKHLAS DARI ; CAHAYA AL MAJID                                              

Saturday, 22 February 2014

THE PROMISED LAND : KATA DUA : HIDUP ATAU MATI

MASA DEPAN CINA DAN INDIA BAKAL 'TERGADAI'
DI PRK KAJANG ????

                                                 "CINA DAN INDIA BAKAL TERSISIH"
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.
Semua sedia maklum bahawa pada PRU 13 yang lalu keseluruhan kaum Cina dan sebahagian India telah berpihak kepada pembangkang yang pada akhirnya keseluruhan kerusi selesa bagi BN di Selangor dan juga beberapa kerusi milik BN yang diwakili olih kaum bukan Melayu telah berpindah kedudukan kepada pembangkang, sehinggakan PRU 13 dikenali sebagai Tsunami Cina atau Tsunami Bukan Melayu.

Dengan  harapan yang menggunung tinggi dan mengharapkan Pembangkang dapat menguasai Kerajaan namun impian itu tidak tercapai bilamana keseluruhan wakil dari UMNO yang bertanding, majoriti kerusinya telah berjaya dikekalkan. Itulah hakikatnya.

Dengan terjadinya 'tsunami PRU 13 ' tersebut telah membuktikan bahawa kaum Cina terutama DAP dan juga keseluruhan bangsa Cina samaada dari MCA, Gerakan mahupun parti parti yang lain telah 'melonggokkan' undi mereka kepada pembangkang. Kini  mereka merasa tertekan kerana apa yang dirancangkan tidak menjadi. Apa yang terjadi kini, tembelang bangsa mereka telah diketahui olih orang Melayu keseluruhannya dan ini membuatkan mereka sedikit tertekan. Mereka mula merasakan diri dan kaum mereka 'terancam', kerana takut di'boikot; olih Melayu.

Untuk menunjukkan 'rasa bersalah' diatas apa yang dilakukan olih bangsa mereka terhadap kepercayaan orang Melayu ataupun parti pemerintah, maka, pemimpin Cina dari MCA dan juga Gerakan 'menarik diri' dari menyertai barisan kempimpinan Kerajaan BN Dengan itu tiada seorangpun wakil,bangsa Cina dari MCA mahupun Gerakan membarisi barisan Kabinet walaupun terdapat beberapa wakil rakyat mahupun Ahli Parliment mereka berjaya mempertahankan kerusi masing-masing. Kemenangan beberapa wakil MCA serta beberapa kerat pemimpin India adalah sumbangan atau undi yang dimenangkan olih orang Melayu sendiri.

Terkesan dari keputusan PRU 13, terkini, orang Cina sekali lagi diuji 'pegangan politik " mereka terhadap Kerajaan. Melalui 'jerat' Anwar Ibrahim di Kajang kali ini,n kaum Cina diuji 'kesetiaan' mereka' terhadap Barisan Nasional. Samaada kaum Cina dan India masih bersama BN atau sebaliknya bakal diketahui dalam masa terdekat.  PRK Kajang kali ini  akan 'menentukan' hidup mati' dan 'masa depan' orang Cina dan India , samaada, Kerajaan Barisan Nasional akan terus 'memberi' perhatian  atau terus membela' bangsa Cina dan India atau sebaliknya, semuanya bakal terjawap pada keputusan PRK di Kajang ini. .

SEKIRANYA KAUM CINA DAN INDIA MEMILEH ANWAR IBRAHIM BERBANDING CALON MCA                                    MAKA 'SAH' BAHAWA GOLONGAN INI MENOLAK BN

                                                        

                         

ADAKAH MELAYU AKAN MEMBULATKAN UNDI KEPADA MCA? ATAU ADAKAH MELAYU AKAN 'MEROSAKKAN UNDI'? ATAU ADAKAH CINA AKAN MEMILEH PEMIMPIN CINA BERBANDING PEMIMPIN MELAYU?


Sekiranya didapati kaum Cina dan India  menolak calon BN dari MCA, maka, pada PRU 14 yang akan datang 'pengagihan kerusi' untuk calon dari MCA,Gerkan dan juga MIC akan menjadi lebih sukar untuk 'dipertimbangkan atau harapkan'.  Dan inshaallah, PRU 14 akan datang, hanya calon UMNO dari BN saja yang akan mendemonsi semua kerusi yang bakal dipertandingkan. Medan di Kajang ini merupakan 'pilihan' kaum Cina dan India untuk 'membuktikan' kesetiaan mereka terhadap Kerajaan BN.

Untuk itu orang Melayu tidak perlu gusar dengan 'keputusan' PRK Kajang ini. Samaada PKR menjulang 'piala kemenangan' atau sebaliknya, keputusan masa depan 'bangsa Cina dan India' bersama BN' adalah  signal untuk 'PRU 14.

Maka PRK Kajang ini diibaratkan sebagai ' hidup dan mati' nasib politik kaum Cina dan India bagi melangkah untuk bersama-sama UMNO didalam BN .

                                      ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

Friday, 21 February 2014

THE PROMISED LAND : ANUTAN ISLAM DI PENGHUJUNG ; BAHAGIAN 3

DEMI KEBANGKITAN ISLAM 'PENGAJIAN CARA LAMA'
BAKAL MUNCUL DIBUMI NUSANTARA


Bismillah-hir-rahman-nir-rahim.

Tiada seinci pun bumi yang dihuni olih majoriti umat Islam yang tidak bergolak kecuali Brunei. Dari sebesar-besar negara sehinggalah sekecil-kecil negara semuanya tidak terkecuali. Samaada bergolak kerana merebutkan kuasa atau bergolak kerana kefahaman agama anutan masing-masing atau bergolak kerana di'racun' hati dan fikiran olih 'musuh Islam', semuanya tidak terkecuali.

Perbezaan pendapat atau ketidak puasan hati didalam sistem perjalalanan sesebuah Kerajaan mahupun 'ketaksuban beragama' selalunya dijadikan alasan untuk 'memberontak ataupun menghukum mahupun berperang Tanpa memperdulikan ajaran-ajaran Kitab Allah atau seruan Nabi Nabi atau Rasul Rasul terdahulu, membuatkan, umat manusia kini amat rakus didalam 'memeluk' kuasa.

Tanpa rasa bersalah atau bersimpati terhadap nasib yang diterima olih rakyat kebanyakan, maka, segala perancangan dicipta untuk 'mencari keuntungan' untuk sebelah pihak saja tanpa memperdulikan hukum hakam Tuhan.  Berselindung atas dasar 'kesamarataan' sesama manusia, maka, banyak kemusnahan telah tercipta samaada terhadap temadun manusia atau tata susila kemanusiaan atau peradaban manusia, semuanya cuba dimusnahkan sedikit demi sedikit.

Dengan manyalahkan 'syaitan' dan berselindung dari kejahilan diri dari 'ajaran sebenar' telah membuatkan manusia hilang pertimbangan. Asas akal dan hati yang sepatutnya dijadikan 'tempat' pertimbangan kewarasan  tidak dipupuk dengan 'perasaan kasih dan sayang' dan mengingati 'Tuhan" telah  menjadikan makhluk dibumi dari yang pandai berkata-kata dan berhujah tidak dijadikan 'sempadan' didalam setiap tindakan. Maka dengan 'kegopohan' ini maka berlakulah bermacam-macam melapetaka.

Keagungan agama yang dijunjung diawalannya,yang bertunjangkan kepada Al Quran dan Sunnah yang sepatutnya menjadi benteng keimanan diri, kini, semua itu menjadi longgar atau terlucut dari diri. Kenapa ini terjadi? Semaian 'biji' keyakinan dan keimanan yang disirami dengan rasa merendah diri yang sepatutnya tumbuh subur nampaknya menjadi layu dan gersang. Jolokan dari penanam-penanam 'ladang' yang sepatutnya membuahkan hasil tuaian yang berkualiti tinggi nampaknya 'bertukar menjadi 'hasil' yang tidak berguna untuk dipasarkan.

Begitulah hakikatnya umat Islam kini, yang sedari kecil sehingga mencapai umur akhil balik yang sememangnya didedahkan dengan keilmuan Islam tetapi tercabut pegangan
keimanan' nya hanya kerana 'bisekan-bisekan' serta 'lakonan-lakonan' yang dipertontonkan' dihadapan mereka yang berlaku tanpa 'suntingan' telah mengakibatkan 'kegoyahan keimanan". Begitulah akibatnya apabila pendedahan 'kejadian alam yang serba terlanjang ini,apabila gagal ditapis seumpamanya mengakibatkan 'persoalan-persoalan' tentang hak diri serta hak peribadi ' dijadikan sandaran untuk 'menafikan' hak Pemunya.

Perkara yang serupa berlaku juga dinegara ini. Pada awalannya hanya bangsa Nusantara yang berdarahkan Melayu menjadi peribumi namun peredaran masa berlaku disetiap pusingan dan manusia menjadi semakin 'terbuka' dan maju. Islam yang dibajai sedari awal dan diterjemahkan melalui 'sunnah-sunnah yang dipraktikan'  maka penduduk awal berjaya merubah kehidupan. Dari kelompok yang sememangnya buta huruf telah digilap ibarat permata, maka pada akhirnya 'pembacaan'Kitab Al Quran adalah kejayaannya.'

Bertaktih taktih diawalannya sehinggalah 'tahfiz' kesudahannya, maka, pembongkaran satu persatu ayat Al Quran digali tanpa henti. Satu persatu 'ilmu dunia' diperjelaskan. Bertiti-titi ayat diamalkan . Jubah,baju, palikat serta serba serbi diulit dengan kalimah kalimat Allah SWT diperisikan , berkesudahan lahirlah pakar-pakar pengkaji ilmu 'spritual' . Kejayaan yang ditempa bukan saja sebagai penempel tetapi 'keperdanan ilmu' yang dimiliki tiada tolok bandingnya. Kalau bangsa ARab hanya berupaya 'menghafal' bacaan namun ketelitian didalam menterjemah ayat yang dipadankan dengan 'amalan' berpanjangan telah berjaya merubah 'keseluruh' strukur kalam Allah itu.

Kedalaman ilmu yang dipelajari dan diamalkan telah memungkinkan 'ilmu ghaib' dikecapi. Walaupun 'sifat keanihan ilmu' ini tidak terjadi dizaman Rasullulah,namun, dizaman awalan nusantara 'perkara' keajaipan' yang tidak diterima akal' ini  berlaku, namun, 'misteri'nya masih terkesan dan berkesan sehingga hari ini.  Kehebatan ilmu yang dimiliki olih sesetengah 'pemacunya' telah berjaya memberi impak yang besar kepada temadun bangsa Melayu.

Tetapi kehebatan sifat pemacu ilmu terdahulu  tidak lagi terdapat dimasa kini. Apa yang dimiliki atau yang dipelajari kini semuanya 'tergabung' semata-mata kepada permukaan ayat-ayat  'Al Quran" saja " dan kebanyakan pelajaran hanya tertumpu kepada Al Hadith. Penggalian 'ilmu Al Quran' hanya tertumpu kepada 'ayat-ayat tertentu dan tidak menyeluruh. Segala 'zat ayat' tidak lagi tercungkil olih manusia kini.

Apa yang berlaku kini,ulama-ulama Nusantara berkecamuk pendirian diantara satu sama lain dan ini ;mendinginkan' lagi penggalian 'cara lama'. . Perbezaan dan kesepakatan tidak lagi menjurus kepada 'perpaduan'. Ulama  ulama pula terpecah kebeberapa kelompok dan ini mengakibatkan 'perpecahan' masyarakat Islam.

Ketaksuban sesetengah masyarakat Islam menjadi amat ketara selepas tahun 1900 an .Pertikaian kelompok semakin menjadi-jadi,  Ada yang berpegang kepada Sunnah ada yang Syiah adapula Wahabi dan bermacam-macam lagi. Kebanyakan anutan yang diterima pakai olih masyarakat Nusantara 'masih' lagi terikat  dengan 'acuan' dari negara Arab yang kebanyakanya bukanlah berlandaskan kepada suruhan  Al Quran sebenar tetapi disebabkan kerana ketaksuban terhadap bangsa Arab maka 'perbezaan' ini diketepikan.

Kini dunia Islam didalam 'kepanasan' akibat kesalahan sendiri. Kegagalan mengikut kehendak sebenar ajaran Al Quran seperti yang disunnah tidak dipraktikan dan ini telah menyebabkan berbagai-bagai 'dugaan' tertimpa keatas mereka. Mereka bukan saja dimalukan olih bukan Islam malahan dijadikan pula 'mangsa sembelihan tanpa kesihan. Begitulah 'azab' yang perlu dilalui olih bangsa yang 'menafikan dan memfitnah ' Nabi Muhammad s.a.w. ini..

                                           ikhlas dari :- Cahaya Al Majid


Thursday, 20 February 2014

THE PROMISED LAND :- AKU YANG DULU DAN BUKAN YANG SEKARANG : TETAP SAMA :

RENUNGAN JUMAAT BUAT RAKYAT SELANGOR
INILAH WAJAH 'KHALIFAH' ANDA
SANGGUP KE???
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Beratus tahun kepimpinan negeri diSelangor dipimpin olih anak tempatan . Bermula dengan Kesultanan Selangor dimana memanda menterinya adalah dari kalangan anak-anak Melayu tempatan samaada saja. Tetapi apabila Persekutuan Tanah Melayu terbentuk dan sistem demokrasi diterima pakai maka peranan sistem Beraja mula berubah.

Namun apabila sistem pentadbiran cara demokrasi  yang digunapakai maka  suara majoriti rakyat dijadikan ukuran untuk menentukan siapa yang layak ditabalkan sebagai Ketua Pentadbiran Negeri yang dikata menjadi ketua suara rakyat disesebuah negeri.

Setelah hampir 56 tahun negara ini menikmati kemerdekaan bermacam-macam perubahan langskap politik berlaku . Apa yang diperbincangkan disini ialah mengenai Negeri Selangor iaitu negeri yang termaju di Malaysia.

Sedari dahulu, jawatan Menteri Besar adalah menjadi kebangaan bagi setiap jiwa Melayu kerana jawatan tersebut disandang olih anak jati tempatan.

Kini negeri Selangor yang suatu ketika dahulu dimonopoli olih parti Barisan Nasional kini telah menjadi sejarah. Walaupun Melayu merupakan kaum majoriti dinegeri ini, namun kini pemikiran dan pegangan politik orang Melayu telah terpecah kepada tiga bahagian. Ada Melayu UMNO, Melayu PAS dan Melayu PKR. Namun semua orang tahu bahawa kebanyakan bandar-bandar akau Pekan pekan Besar dimonopoli atau dikuasai olih Cina DAP. Kebanyakan ahli DAP ini dibarisi majoritinya olih kaum Cina dan hanya segelintir kaum India saja yang menganggotai parti tersebut berbanding orang Melayu.

Apa yang terjadi kini, negeri Selangor dikuasai olih Pakatan Rakyat yang dikata 'bersekutu' sesama mereka.  Sekutu utama mereka adalah DAP. Untuk DAP menguasai sepenuhnya kuasa di Selangor adalah satu perkara yang mustahil kerana kaum Cina hanya meliputi dari 30-40% saja dari pecahan penduduk dinegeri ini. Namun diatas kecekapan 'berpolitik' yang bermuka-muka, maka, kaum Cina telah berjaya 'menawan' hati-hati' Melayu dari PAS untuk bergabung dengan mereka. Menambah burukkan lagi keadaan sebahagian dari ahli-ahli yang kecewa dengan Parti Teras iaitu BN, telah bergabung untuk membentuk PKR. Maka kini Selangor dibarisi olih pemerintaah dari DAP,PAS dan PKR .

Percaturan DAP untuk menguasai Selangor secara 'simbolik' nampaknya semakin menjadi kenyataan. Melalui kerusi yang dimiliki olih DUN berbangsa Cina dari DAP serta Cina dan India PKR telah membuatkan puak ini semakin kuat berbanding suara Melayu dari PKR dan PAS yang bermejoriti Melayu. Namun diatas kelemahan 'jati diri' Melayu PKR dan Melayu PAS, maka, percaturan kaun Cina tidak dapat di'baca' secara 'ilmiah'.

Melihatkan kelemahan Melayu PKR dan Melayu PAS walaupun Menteri Besarnya terkini yang berbangsa Melayu dari PKR namun ,keberanian' untuk 'berkuntau' dengan PAS yang mempunyai 15 kerusi DUN Selangor dianggap 'mudah' untuk dijinni sebaik mungkin. Bukan saja untuk mencipta lebih banyak kekayaan untuk kaum mereka malah Anwar Ibrahim diharapkan untuk 'menjadi' pemecah kepada 'tradisi' di Selangor untuk memungkinkan 'orang luar' yang bukan anak tempatan untuk dipilih sebagai Menteri Besar.akan. Itulah yang terjadi kini. Berbekalkan 'boneka' yang 'sengaja disanjung' iaitu Anwar Ibrahim yang dikenali sebagai 'master pemecah Melayu', DAP menggunakan sepenuhnya 'peluang'i

Walaupun kaum Cina mengatahui bahawa 'watak' ini bukanlah seorang yang baik, namun' bagi kaum Cina ini bukanlah 'halangan' kerana manamungkin Melayu yang sedar diri atau Melayu yang berintegriti akan memihak kepada kaum mereka. Memandangkan Anwar telah membuktikan bahawa beliau berjaya 'memecah belahkan' Melayu maka, sokongan padu 100% kaum Cina dan India wajib diberikan kepada Anwar Ibrahim untuk 'meruntuhkan' benteng Selagor ini.

Dengan meletusnya PRK Kajang, maka, impian yang dicita-citakan iaiatu untuk menafikan 'anak jati' Melayu Selangor menyandang jawatan Menteri Besar semakin 'menjadi kenyataan'. Tetapi Cina DAP amat pandai berselindung dibalik tabir, olih sebab itu amat jarang sekali dilihat pemimpin DAP mencampuri urusan serta  memberikan komen atau terlibat secara langsung di DUN  Kajang, tetapi 'signal' secara terus' telah disampaikan kepada semua kaum Cina diKajang untuk 'misi' kaum mereka, iaitu 'memenangkan Anwar Ibrahim'.

Kini strategi cina DAP dan bukan Melayu PKR akan 'menjerat' Melayu PAS dan Melayu PKR tanpa mereka sedari. Walaupun kini jawatan Menteri Besar dipegang olih Melayu PKR iaitu Khalid Ibrahim namun 'melalui 'strategi' baru ini, akan 'meranapkan sama sekali' Khalid Ibrahim atau 'anak jati' Selangor sebagai Menteri Besar. Dan selepas ini dan mungkin akan menjadi satu sejarah di Selangor bahawa buat pertama kalinya 'bukan anak tempatan' akan menyandang jawatan Menteri Besar dan bukan dari bekutunan Melayu, namun itulah yang akan terjadi

Strategi 'berkait' antara pemimpin tertinggi Cina  DAP Pulau Pinang dan Pemimpin tertinggi Melayu PKR dari Pulau Pinang. Percayalah mereka akan bergabung untuk 'meranapkan' Melayu Selangor Samada  Melayu PAS mahupun Melayu PKR sedar perkara ini tidaklah ketahuan. Nampaknya segala ilmu yang dimiliki olih DAP Pulau Pinang akan disambungkan pula kepada PKR Selangor yang bermenteri besarkan Anwar Ibrahim yang sememangnya berasal dari Pulau Pinang. Samaada rakyat Selangor, dari PAS mahupun PKR menginginkan Anwar Ibrahim sebagai Menteri Besar, semuanya terpulang ditangan mereka

Kepada orang orang Melayu asal, Negeri Selangor, sanggupkah anda 'ber 'Menteri Besar' kan anak 'mummy' atau ' mamak' sebagai 'Penghulu anda"?' Adakah ini 'kemahuan' anda?

Melayu Selangor 'masuk' perangkap DAP". Siapa yang untung?

Fikirlah...

                                          ikhlas dari : Cahaya Al Majid

                                       
         

World leaders caught up in sex scandals                           

                                        Jin Renqing
 China's finance minister Jin Renqing resigned from his post in August 2007 amid rumors of an affair he had with a mistress who was also linked to other Chinese officials. The resignation, which the Chinese government said was for "personal reasons" came while the country had been enjoying an economic boom.
                                           Bill Clinton
President Bill Clinton makes a statement of contrition from the Rose Garden of the White House in December 1998, just minutes before the House Judiciary Committee voted to impeach him. Nearing a dramatic showdown over the fate of his presidency, Clinton apologized to the country for his conduct in the Monica Lewinsky affair and said he would accept a congressional censure or rebuke.
                                           Silvio Berlusconi
Italian Premier Silvio Berlusconi gestures as he addresses supporters during a campaign rally in May. Berlusconi went to trial to defend hinself against charges that he paid for sex with an underage prostitute and used his influence to cover it up.
                                           Dominique Strauss-Kahn
Dominique Strauss-Kahn, center, and his wife, Anne Sinclair, arrive at the State Supreme Court in New York on June 6. Strauss-Kahn pleaded not guilty three weeks after being arrested on charges of sexually assaulting and trying to rape a Manhattan hotel maid. Strauss-Kahn resigned from the top IMF post four days after his arrest.
                                           Victor Emmanuel
Victor Emmanuel, who is the son of Italy's last king, was stripped of his title in 2006 after his arrest involving a sex scandal involving prostitutes.
                       

Wednesday, 19 February 2014

THE PROMISED LAND :- HINDRAFF MEMBELIT,UMNO TERBELIT, BN DIBELIT!!!!

SYUKUR ALLAH SWT MELEPASKAN BELITAN HINDRAFF
UMNO DAN BN JANGAN PERASAN
PELUANG DIBERI UNTUK BERUBAH
TAK SANGGUP BERUBAH,
TUNGGULAN MASA UNTUK DIUBAH!!!!
                       Orang politik menyangka mereka pandai tetepi sebenarnya mereka ini
                       kurang cerdik . Mereka hanya pandai berkata-kata. Apa yang dikata
                       sebenarnya hendak menyedapkan hati. pendengar saja. Tetapi nak buat
                       macam mana, manusia lebih suka mendengar kata-kata pembohongan
                       berbanding kebenaran.

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Berbakul-bakul saranan dan bantahan dari para blogger yang ditujukan  kepada Najib  kerana melantik  Ketua Hindraff  atau Genster India sebagai Timbalan Menteri. Bantahan itu bukan kerana iri hati dengan Wyrthamoorty tetapi diatas sifat beliau yang suka 'membakar hati kaum India yang sememangnya 'anti Kerajaan' atau kepimpinan Melayu UMNO, dengan menaja kelompok ini untuk 'merusuh' atau ' berdemo' untuk kepentingan dirinyanya yang membuatkan para blogger 'menghentam' Najib atau Perdana Menteri.

Berbekalkan 'hasad dengki' atau 'iri hati' dengan pencapaian bangsa lain seperti Melayu dan Cina dan kaum-kaum lain berbanding pencapaian yang didakwa sedikit terhadap kaum mereka maka, sentimen 'meminggirkan kaum India' atau 'tidak membela kaum India' dijadikan alasan untuk menghalalkan perbuatan mereka. Berbagai tomahan dan cacian dibuat keatas Melayu dan UMNO tanpa melihat kebaikan Kerajaan BN pimpinan UMNO yang telah banyak bertungkus lumus membantu kaum  mereka berbanding pemimin bangsa mereka sendiri.

Kegagalan parti kaum mereka iaitu MIC yang didakwa gagal membela nasib bangsa mereka telah dijadikan 'alasan' untuk menuding dan mencemuh pula Pemimpin Melayu atau UMNO ketika ini. Melalui lidah beracun dua beradik ini iaitu Wyrthamoorty dan abang nya yang didalam penjara, maka, hati-hati India yang sememangnya 'menunggu peluang' menyertai Hindraff atas\dasar 'bangsa' walaupun setengah dari mereka adalah dari kumpuan yang 'kaya raya' dan 'berkedudukan'. Itulah yang terjadi.

Kelemahan Najib pula, apabila 'terkedu' dengan 'salakan Hindraff' ini, membuatkan beliau 'kelam kabut' atu 'tidak tentu arah' sehinggakan 'mainan Tengku Adnan' yang dilihat 'sanggup bersengkokol' dengan Genster Hindraff untuk 'melayan' permintaan yang bukan-bukan., diberikan gambaran kepada Najib bahawa Hindraff 'sanggup berubah' sekiranya beberapa permintaan atau tuntutan mereka dipenuhi.

Berdialog dengan 'Ganster' semestinya permintaan yang diutarakan sememangnya tidak masuk akal, namun, diatas 'putar belit kata-kata' dua manusia ini iaitu Wyrthamoorty dan Tengku Adnan maka Najib yang 'berpunasihatkan' 'magkok hayun' berstandard longkang, mengumumkan bersetuju untuk membuat 'MOU". dan sekali gus melantik Ganster Hindraff yang berkelayakan 'Lawyer' sebagai 'senator' dan terus dilantik sebagai Timbalan Menteri. Tanpa merujuk kepada MIC mahupun IPF atau kumpulan Politik Arus perdana kaum India, Najib menerima Hindraff sebagai 'rakan' BN. Itulah kesilapan 'terbesar' Najib dalam pentadbiran.

Kalau dilihat dari MOU yang ditandatangani antara Kerajaan BN dan Hindraff 'banyak' ruang kebodohan yang menjerat Kerajaan BN . Kemungkinan bait-bait prasa yang digunakan kemungkinan yang berlainan maksud antara yang tersurat dan tersirat, yang difahamai olih kedua-dua pihak telah 'mengagalkan' MOU ini. Walauapapun..sebelum BN terjebat lebih jauh dengan permainan 'ganster' ini, alhamdullilah, Wyrthamoorty dengan 'memaksa diri'  terpaksa 'melepaskan jawatan' tanpa paksaan. Sebenarnya, inilah yang terbaik buat Kerajaan.

Pujian dipanjatkan kepada Allah SWT kerana memelihara  pemimpin Melayu dari  'termasuk kelubuk jerangkap samar' yang dipasang dikiri dan kanan jalan UMNO. Terima kasih Allah SWT. Inipun pemimpin Melayu UMNO tidak nampak????? Alangkah butanya mata dan hati mereka!!!!

Kalau beginilah jalan dan caranya Pemimpin Melayu UMNO dan BN bertindak, maka, hayat UMNO semakin dekat kealam 'barzakh'. Nantikan lah...

Kepada Najib dan saf kepimpinan UMNO dan BN, sekiranya tiada 'pemulihan' jati diri Bangsa Melayu dan ekonomi Melayu digembelingkan atau ' tiada' pembelaan secara brutal' diserlahkan olih Pemimpin UMNO bagi 'membela nasib dan masa depan Melayu' serta 'keberanian menyanggah bukan Melayu' dari menghina Islam, maka, PRU 13 adalah penamat kepada kuasa BN. Percayalah sekiranya BN tumbang pada PRU 14, seluruh MIC ,MCA dan Gerakan serta parti lainnya pasti bergabung dengan Pakatan. Sifat setia kawan hanya terserlah apabila UMNO berjaya tetapi sekiranya kalah UMNO akan tinggal sebatang kara.

Itulah nasib yang bakal menimpa UMNO kalau tidak berubah!!!!!

                                                ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

Tuesday, 18 February 2014

THE PROMISED LAND :-'LAKONAN HINDRAF' NAJIB TERBELIT

INDIA TIDAK MAHU RUMAH PPRT TETAPI
INGINKAN ISTANA TANPA  SYARAT DAN DIBELAI
MACAM "BRAHMIN"

Kalau kaum India dinegara ini menginginkan orang lain menyuap 'makan' ke mulut mereka tanpa berusaha seeloknya..pergilah..bunuh diri beramai-ramai...atau matilah kerana tidak makan sedangkan kaum pendatang haram dari India juga berjaya merubah kehidupan keluarga mereka dinegara asal dengan 'berusaha dinegara ini'. . Masaalahnya..kaum India dinegara ini nak hidup free saja..bolih jalan la....

DAP rep calls on Najib to apologise to Indians for not honouring promise

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim


Dikata bahawa kaum India tertindas dan didakwa ketinggalan didalam arus perdana dan memperjuangkan segelintir kaum India yang tidak sealiran dengan pemimpin politik kaum sendiri maka bermacam-macam alasan diberikan untuk 'meraih simpati'.

Tidakkah mereka melihat sendiri bagaimana warga Bangla, werga India, warga Myanmar, warga Indonesia dan lain-lain bangsa yang rata-rata menyeludup masuk kenegara semata-mata untuk mencari rezeki secara 'haram' ini telah berjaya mengubah penghidupan kaum keluarga mereka dinegara asal. Kenapa kegigihan 'warga haram' ini tidak dijadikan 'contoh' olih  kaum India untuk membaiki kehidupan sendiri dibumi Malaysia?.

Setiap bangsa samaada Melayu, Cina , dan kaum-kaum lain dinegara ini telah diberikan hak pendidikan yang bermula dari sekolah rendah hinggalah kesekolah Menengah? Kenapa peluang yang disediakan ini tidak dijadikan 'tapak' untuk merubah kehidupan sendiri? Kenapa mesti menyalahkan Kerajaan kerana kemiskkinan sendiri atau merubah kehidupan sendiri?

Apa sebenarnya yang kaum India inginkan? Nak hidup free, hendak rumah free, duit free, dan semuanya ditanggung Kerajaan? Sedarlah diri bahawa sekiranya 'anda' masih lagi di India dan menjadi warga negara India ,kemungkinan anda mati tak makan dan hidup dijalanan atau hidup tanpa pendidikan adalah pasti Tidak kah mereka pernah melihat sendiri bertapa 'daif'nya kaum sejenis mereka dinegara India?

Jangan menyalahkan orang lain kerana kemiskinan anda, salahkan diri anda sendiri. Perhatikan stastistik wang yang dihantar keluar dari negara ini olih pendatang. Jumlah setiap tahun bertambah-tambah mencecah berbillion ringgit. Kenapa peluang yang ada dinegara ini tidak dimenafaat olih kaum India warganegara Malaysia 'memiliki'nya?

Kalau setakat duduk rumah tidak berusaha dan setiap hari ;minum todi' dan menyalahkan orang lain nampaknya sampai bila-bilapun nasib kaum India tidak akan berubah. Kerana terlalu percayakan kata-kata manis pemimpin kaum sendiri maka terimalah akibatnya. Kalau kaum India masih lagi menyerahkan diri kepada Hindraff ke, PKR ke, DAP ke, maka, kehidupan bangsa anda pasti tidak berubah.
                       
Cuba tanya pada diri sendiri apa yang disumbangkan olih DAP,PKR dan Hindraff kepada masyarakat India? Adakah PARTI POLITIK ini menyediakan peruntukan yang besar kepada kepada kaum India? Fikirlah? Semuanya datang dari Kerajaan pemerintah? Apa yang disumbangkan olih Parti Pembangkang kepada kaum anda  hanyalah 'hasutan' dan 'kata-kata benci' yang akhirnya 'memakan diri sendiri'?

Kalau kaum India masih lagi menginginkan kehidupan serba serbi percuma..seeloknya...pergilah mati...tutup masaalah diri anda...tiada lagi masaalah diri anda lagi...

                          Jangan dipedulikan kaum India yang tidak mahu berusaha ini...

                                         ikhlas dari :- Cahaya Al Majid

THE PROMISED LAND : BAYANGAN TELAH DISERLAHKAN!!

SAMAADA KHALID IBRAHIM DAH TERKENA ATAU
MENGENA
ANWAR IBRAHIM TETAP SELAMAT
SIAPA JADI MANGSA  MENGSA!!!
Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Mulut kata tidak, hati tetap mahu, tindakan dan caturan menjurus kearah itu. Begitulah yang dilakukan olih Anwar Ibrahim.

Tanpa rasa bersalah Anwar dengan ringan mulut mengaku bahawa jawatan Menteri Besar bukanlah tujuannya. Apabila semuanya bertanya atau menyoal maka itulah jawapannya. Tetapi sedarkah kita bahawa petikan dibawah ini mengesahkan bahawa Anwar Ibrahim menginginkan jawatan Menteri BEsar tersebut?? 'tugas resmi Menteri Besar  adalah untuk mengukuhkan kedudukan Islam?"  atau yang disangka atau didakwa olih Anwar Ibrahim bahawa isu ini 'gagal' ditangani olih Khalid Ibrahim? Dan kini Anwar menyatakan bahawa menjadi  keutamaan  beliau (Anwar Ibrahim) untuk menyelesaikan.

Tidakkah 'isu' ini merujuk kepada tanggung jawap seorang Menteri Besar"?

. Tanpa berselindung  Anwar Ibrahim telah 'melebelkan' Menteri Besar sebagai seorang yang 'gagal dalam 'tanggungjawap"??dan untuk itu Khalid Ibrahim wajib ditamatkan khidmatnya?

i; Kedudukan Islam - MB yang bolih bersuara
ii. Masaalah Ekonomi - dibawah jagaan Menteri Besar
iii."ini adalah keutamaan beliau"  kata Anwar.

Masihkah Khalid Ibrahim tidak 'sedar' atau Khalid Ibrahim
 'sengaja 'bermain politik Anwar??

Strengthening Islam in Selangor

Improving the position of Islam in Selangor would be Anwar Ibrahim's(pic) top priority should he win the Kajang by-election and be part of the state government.
Next on his must-attend-to list would be economic matters and how to assist Selangor residents in dealing with daily financial demands.
Anwar gave an indication of his priorities at a tea-party for a couple of hundred supporters in Kampung Sungai Kantan, Kajang at the home of PKR's Penanti assemblyperson Norlela Ariffin.

Untuk itu memang tujuan sebenar  Anwar Ibrahim menyuruh bekas ADUN Kajang meletak jawatan semata-mata ingin 'menidakkan kebolihan Khalid Ibrahim' sebagai Menteri Besar yang dilihat telah 'menonjol' dikalangan 'rakan rapat Anwar' dimana dengan 'terangkatnya  kebolihan' Khalid Ibrahim maka peluang dan ruang untuk Azmin Ali untuk 'memiliki' jawatan ini semakin sukar dan berkemungkinan pada persidangan PKR yang akan datang Khalid Ibrahim 'berpeluang' untuk meningkat kejawatan lebih tinggi berbanding Azmin Ali.

Dengan percaturan Anwar Ibrahim ini, sekali gus akan 'menafikan' Khalid Ibrahim untuk terus 'bertakhta' sebagai MB di Selangor'. Kemelut yang melanda ini sengaja dikucar kacirkan dan digemburkan olih 'tangan-tangan ghaib Anwar Ibrahim" dengan tujuan untuk 'memalukan' Menteri BEsar dan  sekali gus 'akan' dilihat sebagai seorang yang gagal didalam pentadbiran serta gagal didalam mengawal keutuhan kewangan negeri. Dengan alasan itu maka dengan mudah Khalid Ibrahim disuruh untuk berundur tanpa syarat. Itulah percaturannya.

Apa yang terjadi kini, PAS hanya 'mampu melihat' tanpa dibenar 'bersuara' dan strategi Anwar Ibrahim ini akan menguntungkan lagi 'diri Anwar Ibrahim' agar sentiasa dilihat sebagai 'hebat' olih PAS. Itulah yang dimahukan olih Anwar Ibrahim.

lebai-lebai PAS juga yang melopong

                                                    ikhlas dari :- Cahaya Al Majid
                  

Monday, 17 February 2014

THE PROMISED LAND :- GEREJA MULA MENYALIB' PENGIKUTNYA

ANWAR BAKAL MENYALIB  UMAT KRISTIAN

Bismillah-hir-rahman-nir-rahim

Berulang-ulang saya nyatakan bahawa kaum Cina dan India yang murtad dari agama nenek moyang mereka sememangnya bersikap seperti lalang dan senang dibelai hatinya untuk mendatangkan kemudaratan kepada penganut asal. Sifat taksub dan membabi buta itulah 'pegangan' mereka. Perkara ini dapat dilihat dengan jelas terhadap kaum Cina dan India yang 'berubah' dari agama asal mereka.

Berbanding penganut Kristian kaum Bumiputra  dari  Sabah dan Sarawak, mereka ini nampaknya lebih sensitif berbanding dengan penganut Kristian diSemenanjung yang rata-rata berbangsa Cina dan India.

Kalau dahulu institusi agama hanya menyiramkan perasaan kasih dan sayang sesama manusia tetapi kini hala tuju institusi tersebut telah menyimpang dari asasnya. Kini institusi Mesjid atau Gereja yang kebanyakanya 'dinaungi' olih pemerintah dari Parti Pembangkang, dilihat  'memberi ruang' untuk fahaman politik' bertapak yang dilihat cuba meracuni fikiran 'jemaah'nya. Kalau dahulu di Kelantan dan Kedah serta Selangor membenarkan 'ahli politik' berpolitik didalam 'mesjid namun kini 'pihak Gereja' pula membenarkan 'ahli politik' untuk 'berpolitik' kepada 'jemaah'nya.

Apa yang dilihat 'institusi' Mesjid dan Gereja dijadikan 'sarang' pula untuk 'menabur' fahaman politik acuan puak-puak tertentu.

Apa yang memudaratkan sekali ialah 'perasaan kebencian dan dendam' peribadi mula dihembuskan' ditelinga 'jemaah' nampaknya semakin menjadi-jadi.

Anwar Ibrahim adalah pencetus kepada 'perubahan' ini. Untuk PRK Kajang pada awalnya Anwar Ibrahim mencuba menggunakan Mesjid untuk tujuan 'politik'nya namun dibawah arahan Sultan Selangor sedari dahulu yang tidak membenarkan 'perlakuan ahli politik' untuk berpolitik didalam Mesjid maka 'keinginan' Anwar Ibrahim itu terbantut sama sekali walaupun 'berusaha' kearah itu.

Tetapi kali ini Anwar Ibrahim menggunakan flatform Gereja pula untuk 'mencuci kepala' pemaling agama nenek moyang kaum mereka, iaitu kaum Cina dan India.  Seperti yang saya ulas diatas kaum Cina dan India yang 'mengaku Kristian' atau dikenali sebagai golongan 'pemaling agama keturunan' telah membenarkan Anwar Ibrahim untuk menggunakan pentas 'Gereja' yang didakwa 'menyeru kepada 'persahabatan dan kasih sayang' digunakan untuk 'menanam' bibit-bibit kebencian serta permusuhan' .dengan tujuan 'untuk mencapai tujuan politik'.

Bersandarkan kepada isu 'kalimah Allah' yang di'mahkamah'kan kini, Anwar Ibrahim menggunakan kesempatan ini untuk 'membarakan ' lagi hati-hati umat Kristian. Tanpa sedar 'jarum halus' dicucuk keatas 'penganut' ini. Apa yang dapat diterjemahkan ' Anwar Ibrahim' telah berjaya menembusi 'hati' dan 'perasaan' kaum Kristian untuk terus 'bermusuh' dengan Islam dan sekali gus 'bermusuh' dengan Melayu.yang bersandarkan kepada UMNO. Itulah kejayaan Anwar Ibrahim.

Demi kuasa dan demi nama, Anwar Ibrahim 'dilihat' berjaya 'memecahkan tembok perpaduan dan keharmonian dinegara ini, bukan saja berjaya memecahkan Melayu tetapi juga berjaya 'menyalakan api' kemarahan umat Kristian terhadap Islam. Itulah yang berjaya Anwar Ibrahim lakukan. Percaturan yang disangkakan mendatangkan 'kebaikan' ini sebenarnya' mengundang' seribu permasaalahan antara kaum dinegara ini.

Syabas kepada umat Kristian yang didakwa berjuang untuk keharmonian serta  kasih dan sayang kini telah 'beralih' pegangan dari 'keharmonian beragama kepada permusuhan politik' serta dendam berpanjangan'. Olih itu sahlah bahawa 'pemaling agama' ini amat lemah pegangan agamanya.'Patutlah mereka mempercayai bahawa Tuhan Menyalib Anak Tuhan dan Anak Tuhan Mati di Kayu Salib'.

Syabas Kristian

                                             ikhlas dari :- Cahaya Al Majid